Bő egy hete, sok évnyi várakozás után adták át az utasforgalomnak az M3-as metrót, a Lehel tér és a Nagyvárad tér kivételével az összes megállót felújították, előbbiekben még folyik a munka, a szerelvények ott nem állnak meg. A március 20-i átadást az utasokon kívül talán csak az autósok várták ennyire, hiszen sokan arra vártak, visszakaphatják a Váci úton és a Bajcsy-Zsilinszky úton felfestett, a pótlóbuszok közlekedését segítő buszsávokat.
„Karácsonyi” ajándékot kaptak az autósok
A főpolgármester a múlt hét végén mutatta be, milyen jövőt szánt a belvárosnak. Csicsás PDF-dokumentumok és prezentációk mentén derült ki, szó sincs arról, hogy az autósok visszakapnák az időlegesen elvett sávokat, sőt. Karácsony Gergely közösségi oldalán azt írta,
„most, hogy elkészült az M3-as metró, itt a lehetőség, hogy a felszínt is rendezzük!”
A városvezető úgy értékelt, a buszsávval megtűzdelt területeken a metrófelújítás hat évében megváltozott a forgalmi rend, amihez a város élete alkalmazkodott. Karácsony Gergely úgy folytatta, hogy meg kell reformálni a Bajcsy-Zsilinszky út, a Kiskörút, az Üllői út és a Váci út közlekedését.
Belvárosi autópályák helyett a városrészeket ismét összekötő, újjáéledő sugárutakat szeretnénk”
– jelentette ki.
A hivatalos kommüniké szerint Budapest vezetése a városlakók, gyalogosok és kerékpárosok érdekeit szem előtt tartva újítják meg a Váci utat, a Bajcsy-Zsilinszky utat és az Üllői utat. A főváros tervei szerint uniós forrásokból, a következő hét évben történne a kivitelezés, melyek keretében többek között
- kerékpársáv lesz a buszsávokból,
- troli váltja a dízelüzemű buszokat,
- megszüntetnék a 9-es buszt, ami helyett Kőbányáig menne a 72-es troli,
- és hozzálátnának a nagy ígérethez: a Városháza park felújításához.
Volt felüljáró, nincs felüljáró
A bemutatott látványtervek között szerepel, hogy megszüntetnék a Népligetnél lévő és a Nyugati téri felüljárót, ugyanis rossz műszaki állapotban vannak, továbbá véleményük szerint olyan forgalmat generálnak, amit nem tud a belváros levezetni. Az ígéret szerint a két felüljárót 2026 után bontják le. Már ha szereznek rá forrást, és marad a városvezetés a 2024-es voksolást követően.